2014-03-13

Har du använt dina kläder?


Vi har kommit halvvägs och jag tänkte höra med er hur veckans utmaning har gått hittills. Har ni vågat att använda ett av de där plaggen som bara hänger och samlar damm i garderoben? Hur har det känts?

Enligt undersökningen i måndags så var det ganska jämt mellan alternativen A, B och C däremot finns det ingen som svarade med alternativ D. Spännande tycker jag.

På tal om kläder och varumärke. Nu kan du läsa ett hur Linda Björk på Smartbizz kopplar samman mina tankar om stil med varumärke och sociala medier i inlägget "Du får aldrig en andra chans att göra ett nytt första intryck".

14 kommentarer:

  1. Passformen (numera för litet) är den vanligaste anledningen till att ett plagg hänger i garderoben, o näst vanligast är fel material etc. Wera

    SvaraRadera
  2. God morgon!

    Jag hade i går på mej,på jobbet en gammal tröja. Tog inte länge innan känslan att detta inte är jag kom upp..fastän tröjan va rätt så skön..Så kommer jag att spara den flera år? Nej,troligtvis inte :) Om jag inte varit med i utmaningen skulle den högst antagligen ligga kvar i skåpet ,men nu när jag använt den en dag o vet hur jag kände mig så får den inte ligga kvar :) Så tack för en bra utmaning :)

    Ha en bra dag!

    ulrika

    SvaraRadera
  3. Helt riktigt att utmaningen bidrar till att man tänker till kring ifall ett plagg är värt att behålla eller inte. Jag har även börjat tänka till ang ideal kontra praxis. I själva verket blir ju snygga plagg hängande till förmån för bekväma, vilket jag inte tänkt på förrän nu. Hur gör man då för att inte bli stillös, grå o trist om ni förstår vad jag menar? Anna

    SvaraRadera
  4. God morgon! jag har tre skjortor i garderoben som hängt där i flera år eftersom de är "uppsydda" för mig. Problemet är bara att min kropp såg lite annorlunda ut när de syddes upp! ;) Efter din utmaning så provade jag en skjorta igår, men den passar faktiskt inte längre … så nu åker de vidare till Oxfam (bor i England). mvh Maria

    SvaraRadera
  5. Jag har vågat använda ett plagg, en stickad tröja som jag haft hängade i garderoben flera år. Den var obekväm och jag kände mig osäker i den. Så nu ska den lämnas till Myrorna som har bättre användning för plagget än vad jag har!

    SvaraRadera
  6. Bra jobbat allihop och tack för att ni delar med er!

    SvaraRadera
  7. Hej jag har haft en safari inspirerad tröja från Mexx liggande länge i garderoben. Nu har den helt plötsligt blivit rätt så i det fallet är jag glad att den blev liggande. En annan tröja som sparats i många år pga av att jag gillade färgen men inte modellen har fått stryka med. Den har nu blivit kläder till min dotters kanin :-) /Lisa

    SvaraRadera
  8. Efter stilkursen du drog i MI i höstas så rök alla sådana plagg som jag inte använt, så jag har inte kunnat delta i utmaningen av den orsaken. Bra va! :) Det blev så mycket svårare istället att shoppa nytt, så jag har knappt shoppat alls, men nog provat, provat och provat :D /annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu funderar jag mycket på jackor och längden en eventuell ny jacka.

      Radera
    2. Syns vi nästa vecka Annika? För i så fall kan vi prata om det på Kvinnodagen. :)

      Radera
    3. Mycket troligt! :)

      Radera
  9. Jag håller med föregående talare om att utmaning varit bra och att den lett till att kläder hittat ut från garderoben och vidare till andra. Jag har en stickad klänning med stor polokrage och både kragen och färgen på klänningen gör att hela jag blir helt livlös och osynlig. Den hänger inte längre kvar i garderoben.

    SvaraRadera
  10. Den här utmaningen har nog mitt undermedvetna jobbat med. Drömde i natt att jag hade tagit på en mindre smickrande tröja och gick ut på stan. Där blev jag stoppad av en kvinna som brutalt talade om för mig att den tröjan inte var snygg på mig och gav mig tips på vad jag skulle ha istället...... och nej Katarina hon såg inte ut som dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi... Vilken dröm!! Tänk att bli stoppad på stan av en barsk "stilpolis". Hua.

      Radera