2014-03-14

Det sägs att vi bara använder ynka 20 procent

Bild: Göteborgs-Posten

Ibland kan man undra varför vi samlar kläder på hög. Allt som oftast när jag är ute och rensar garderober hittar jag travar med "bra att ha plagg". Ni vet vilken sorts kläder jag pratar om. Plagg för att rensa garaget, måla fasaden eller jobba i trädgården. Men handen på hjärtat – hur många "slitpaltor" behöver vi egentligen?

Den här veckan har vi botaniserat bland de plagg som vi vanligtvis inte använder. De som bara hänger där vid sidan om "bra att ha plaggen". Slår man ihop dem så blir det ganska mycket garderobsutrymme till ingen nytta.

Det sägs att vi använder 20 procent av våra kläder och resterande 80 procent bara hänger. Om du idag skulle kika in i garderoben – skulle du då säga att 80/20 stämmer in på dig?


Förra årets säsongsbyte.

4 kommentarer:

  1. Någon som vet var man kan köpa kashmirkofta/tröja som är prisvärd men ibra kvalitet på nätet?

    SvaraRadera
  2. Nej, 80/20 stämmer inte på mig. Har inte plats för så mycket kläder som inte används, skulle tro att jag använder 60 % av plaggen. Har alltid en påse stående där grejer som inte används åker ner, går iväg med kläder till loppisen en gång i månaden ungefär. Och så har jag inte tid att handla så ofta så det måste bli rätt köp. När jag var yngre köpte jag mycket kläder som "kan vara bra att ha" fast de blev inte så bra.
    Erkänner att jag inte lyckats med veckans utmaning, men jag har målat naglarna! Känner mig lite fin!

    Ha en fin helg alla!

    Anna

    SvaraRadera
  3. Hej Anna vad duktig du är. Ska ta vara på ditt tips med skänk bort påsen det är ju jättebra. Har några timmar över innan barnen kommer från skolan idag kan vara dagen D för rensning i garderoben. Ha det bra all / lisa

    SvaraRadera
  4. Håller med Lisa - jättebra tips med stående påse!

    SvaraRadera