2014-02-02

Din stiliga utmaning vecka 6


VECKANS UTMANING:
Måla naglarna i en häftig färg

Alltså helt ärligt, nu är det dags att ta itu med de här sorgliga stumparna som kallas naglar . Den här veckan ska vi stoltsera med vackert målade naglar. Gärna i någon härlig färg som vi aldrig har "vågat" ha förut!

Gör så här:
Karva lite egentid i veckan och fixa naglarna med allt vad det innebär – klipp, fila, doppa i olja och smörj – gör vad du kan för att lyxa till det lite. Och slutligen, glöm inte att måla naglarna!

Kom ihåg: 
Välj en färg som känns lite mer oh la la än din vanliga stil. Visst, det måste ju passa på jobbet men tänj lite på gränserna. Jag utgår också från att några av er har arbeten där det är uteslutet med lackade naglar
men se om ni inte kan ta hand om händer lite extra den här veckan.

Resultatet:
Ni har fram till torsdag den 6 februari på er att skicka in bilder på era naglar till min adress: fragakatarina@gmail.com. Märk mejlet med "Naglar" och tänk på att inte skicka för stora och tunga bilder. På lördag publicerar jag de naglar som har kommit in. Då kan vi mötas här på bloggen och se hur djärva vi har vågat vara.

Jag hoppas att ni gillar veckans utmaning. Själv är jag i stort behov av att utmanas. Jag skyller alltid på att jag inte hinner. Hur är det med er? Vad har ni för nagelstatus till vardags?

Till sist...
Tänk på att avskavt nagellag aldrig är snyggt. Talar vi om image och vilka signaler det sänder ut så kan jag berätta att man uppfattas som en slarvig person. Det är alltså alltid bättre att vara utan om man inte har tid eller möjlighet att ta hand om naglarna.

8 kommentarer:

  1. Kul utmaning. Har precis hittat din sida och den gör mig så glad. Precis vad jag behöver!

    SvaraRadera
  2. Perfekt utmaning för mig. Hur kunde du veta att mina naglar behövde vård? ;-)

    SvaraRadera
  3. Kanonutmaning. Har alltid haft sköra och trista naglar, så det här blir spännande!

    SvaraRadera
  4. Gissa vad? Har precis målat ena handens naglar och sitter och väntar på att de ska torka innan jag målar andra handen och passade på att surfa till din sida. Och köpte ett mörkare lack än vanligt i veckan för att jag ville variera mig. Jag är "periodare", jag kan gå ett halvår utan lack och sedan kan jag komma igång igen. Denna omgången har jag målat sedan nyår och omgången innan dess var förra våren. Bilder kommer när båda händerna är målade! /Kattis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Två själar och en tanke. Kul! Ska bli spännande att se. Ha en bra vecka.

      Radera
  5. Kul utmaning trist bara att jag han klippa naglarna kort innan jag såg utmaningen :-) Men med lite snyggt nytt lack blir de i alla fall färgglada och fina / lisa

    SvaraRadera
  6. Jag antog utmaningen och matchade sjal och nagellack inför jobbintervjun! Jag fick jobbet! Vet inte om det hängde på naglarna, men jag kände mig iallafall stilig! :)

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga nyheter!! Stort, stort grattis. Säkerligen välförtjänt med stilpoäng som bonus. Wow!!

    SvaraRadera