2013-03-15

Såhär matchar du brunt och svart!


Rödbrun väska som en tydlig accent!

Vad tycker du om att blanda brunt och svart? Till exempel svart jacka och bruna stövlar. Jag tycker det kan vara snyggt men har förstått att många tycker att det är fel.
Mvh MR

Hej MR!
Visst kan du blanda brunt och svart! Förr ansågs det vara olämpligt att blanda vissa färger men så är det inte idag. Smaken är olika. Gillar du en sak så ska du inte bry dig om vad andra tycker. Det finns lite olika sätt att blanda färger på. Det här är min lista som kan hjälpa dig att matcha rätt:

En brun accessoar: Välj en nyans av brunt som verkligen sticker ut för att vara en tydlig accentfärg.
Tänk såhär: Du kan välja en sjal, en väska eller skor och leopard är ett enkelt alternativ. 

Matcha två bruna accessoarer: Se till att nyanserna överensstämmer när du endast har två bruna detaljer. 
Tänk såhär: Det blir snyggast om du väljer samma sorts bruna färg på skorna som på bältet. 

Matcha tre eller flera bruna accessoarer: Ju fler bruna detaljer du plockar in desto mindre betydelse har det att färgerna eller materialet hänger samman. 
Tänk så här: Du kan välja skinn eller mocka, tyg eller plast. Var noggrann med placeringen och "pynta" figuren på de punkter som du tycker om. 

FRÅGA: Ställ din stilfråga direkt till mig så svara jag i ett fredagsinlägg på bloggen. Skicka frågan till fragakatarina@gmail.com

VAD TYCKER DU? Du som läser, vad tycker du om dagens inlägg? Känner du igen dig? Är det rätt eller fel att matcha vissa färger och hur gör du själv? Berätta!!

3 kommentarer:

  1. Interessant!

    Jag har alltid varit en person som aldrig blandar brunt och svart. Kanske dags att tänka om?

    /Jenny

    SvaraRadera
  2. Just brun tycker jag har varit en svår färg, snygg men vad ska jag ha till. Men på senaste tiden är det en färg jag använt mer och mer. Och jag är så otroligt glad att skobutiken övertalade mig att köpa ett par konjaksfärgade kängor istället för svarta. Så snygga! Dom syns och passar till allt.

    SvaraRadera
  3. Älskar brunt. Har inga som helst problem att blanda brunt och svart. Väljer antingen att ha en topp i brunt och matchar det med svart kavaj & kjol/byxa. Eller så väljer jag två bruna plagg/accessoarer tillsammans med svart.

    SvaraRadera