2013-03-18

En spännande vecka!

Ljuvlig vårbukett som tack från tjejerna på Nordea i Kungälv.
Den här veckan kommer jag att spendera flera dagar i de gamla hemtrakterna i Finland. Det blir arbete kombinerat med släkt och vänner. Det är med andra ord en spännande vecka som jag har framför mig.

Men först. Om någon timme sätter jag mig i bilen för en snabb föreläsningsvisit i Göteborg, en grupp med kvinnor och män väntar. Därefter blir det hem och packa om väskan för Finlandsresan. Jag kommer att föreläsa på ett stort event för kvinnor som anordnas i min gamla hemkommun. Runt 300 kvinnor brukar komma på det här årliga händelsen och för egen del innebär det nog ett och annat bekant ansikte i publiken. Jag är så förväntansfull!

Medborgarskolans stilkurs med Katarina Althin är slut för den här gången.
Kursen på Medborgarskolan blev en succé och många av deltagarna har redan skickat glada hälsningar.   Det gick så fort alltihop. Vi hann liksom bara börja och sen var det slut... När jag nu läser alla mail ser jag att fem av deltagarna redan har rensat i garderoben där hemma. Som grädde på moset har en deltagare "skvallrat" om hur hennes make och son också blev så inspirerade av rensningen att de gick igång och gjorde samma sak. Det är imponerande, eller hur? Kul hade vi i alla fall!

Juristen lär oss undvika fällorna vid en eventuell separation.
Förra veckan han jag också med en föreläsning hos Nordea i Kungälv. En tjejkväll för 90-talet kvinnor med mingel, separationer (!) och stil. Juristen som gav goda råd om sparande och vad göra vid en eventuell separation skojade lite om kombinationen med temat "inspirationskväll" och det faktum att ämnet var skilsmässor... Hur som helst så blev det en mycket lyckad kväll. Jag hade på mig en alldeles sprillans ny topp och nya byxor som jag hade sista-minuten-handlat efter en liten klädkris. Jodå, stilexperter krisar också men det berättar jag mer om en annan gång.

Sist-minuten-shopping är inget som jag rekommenderar men ibland har nöden ingen lag.

2 kommentarer:

  1. Låter som en kanonvecka! Blir det fler kurser med Medborgarskolan? Glada hälsningar från E-M

    SvaraRadera
  2. Låter kul! Finns det planer på någon kurs i Malmö? Hälsningar Yvette

    SvaraRadera