2014-03-23

Veckans utmaning v.13


VECKANS UTMANING:
Sportmodet

Just nu är sportmodet både hett och trendigt. Det sägs till och med att utvecklingen av det "vanliga" modet står stilla och att det är inom sportkläderna det rör sig mest just nu. Oavsett hur mycket eller lite sportar eller rör dig ute i naturen. Promenad med hunden eller svettiga timmar på gymmet. Den här veckan sätter vi fokus på funktion och sport.

Gör så här:
1. Hur mycket tid spenderar du på aktiviteter varje vecka? Vad gör du för typ aktiviteter? Två viktiga frågor att klura över när du nu ska bygg upp kompletta "outfits" för varje grej som du gör.

2. Gör en lista på de olika delar som fattas för att få till en komplett helhet. Saknas en varm jacka? Behöver du fler strumpor? Efter hand som du kompletterar stryker du plagg på listan.

3. Gör en sportig stiltavla. Proppa den full av bilder på hur du skulle vilja se ut när det gäller stilen och kläderna.

Tänk på: 
Sportkläder har en tendens att tappa färg och efter tillräckligt många tvättar kan plaggen få en konstig lukt trots att det både är nytvättat och rent. Sortera och byt ut efter hand.

Katarinas kommentar: 
Den här veckan ska vi kika lite på hur sportmodet funkar på jobbet. Vilka signaler det sänder ut och dessutom visar jag ett lite urplock av vårens snyggaste träningskläder. Hänger du på?

3 kommentarer:

  1. Hej Katarina !

    Först vill jag säga att det va roligt att träffa dig igår på kvinnodagen :) och tack för alla tips som du gav oss :)

    Veckans utmanning kommer jag att göra :) eftersom träning är något jag försöker göra flera gånger i veckan , och även där finns det mycket att tänka på angående kläder..:)

    Ha det så gott och så hörs vi :)

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Bra inititativ med sportmode! Jag brukar prioritera jobbkläder men skulle vilja lägga lite mer pengar på sportkläder. Ofta tänker jag att "äh, de duger .." om de gamla fula löpartightsen som har hängt med några år. Sedan när jag kommer ut och ser jag någon med nya välsittande och tänker "åh, vad snyggt sportig och fräsch man kan se ut" ...och önskar att jag hade sett ut så.

    Det viktiga tycker jag är en bred och rejäl resår i midjan och snörsko (heter det så?) så att inte byxorna åker ned när man gör utmanande övningar (kettlebells, funktionell träning, löpträning),
    Tröjan får heller inte vara för kort så att den åker upp. Det bästa är lite längre träningslinnen med liten tunn resår längst ned som gör att linnet sitter fast vid höften även om man vänder sig upp och ned.
    Jag har hittat snygga sportkläder på Cubus, GinaTricot och på HM som jag är mycket nöjd med.

    Sporta på!

    Hälsningar Carina

    SvaraRadera
  3. Hei. Så gøymed trening som tema. Jeg trener 5ganger i uken og har alltid trent mye. Er glad i løping, ski, styrketrening, yoga, dans mm. Jeg er en gladtrener. Har mange økter som er rolige, bare kos. Jeg syns livet er fyllt av mange "måsten" og vil at trening skal være glede. Ønsker meg ofte treningstøy i gave så jeg har allt. Det siste jeg trengte var en refleksvest, Nike, neongul, litt vattert med luftehull, finnes også i sølv. Litt tight i stilen, funker veldig fint også når det er lyst. Ellers syns jeg det kan være litt vanskelig å finne kult treningstøy når man er 50++, selv om man er slank og veltrent er man absolutt ikke ung. Aprpopos fargerikt tøy har jeg en i flere lillafarger og rosa, Kari Traa, norsk designer, bruker den bare når jeg føler meg veldig trygg.
    Jeg er imponert og deg som skal sykle så langt, fantastisk, stå på.
    Hilde

    SvaraRadera