2014-03-22

Era smarta packtips!

Här kommer ett urval av era smarta packtips. Som sagt – stort tack för alla fina tips!

Hej
Mitt allra bästa packtips är, förutom en minimal och genomtänkt packning, att alltid slänga ned ett par mjukisbyxor/tunn sidenmorgonrock eller annat som man kan alla de där tillfällena då man vill ha något mjukt om sin kropp. På hotellrummet, hos bekanta vid frukosten.. Suveränt!
Hälsn Albina


Hej Katarina! Jag älskar att bära halsband och brukar alltid packa med mig ett par halsband vid varje resa. För att undvika att halsbanden trasslar ihop sig brukar jag trä varje halsband genom ett sugrör. Väldigt fiffigt och fungerar utmärkt! /A-K


Hej Katarina!
Mitt bästa packa smart tips är att rulla dina kläder.
På det sättet slipper du skarpa vikveck mitt fram på tröjan alt blusen, kanon om man inte har tillgång till strykjärn alternativt vill slippa att stryka på semestern. Som extraplus får du också plats med mer i en väska om du rullar kläderna. Kanske klarar du dig med en resväska som inte behöver checkas in om du ska flyga, tänk vad skönt att slippa vänta på väskan vid rullbandet :-)
Mer tid på semestermålet istället !!
Hälsningar Lisa


Hej, hej! Mitt absolut bästa packtips har att göra med kräm, tvål och schampo som man packar med sig när man ska iväg och resa. Det har hänt mig flera gånger att förpackningarna har läckt ut och fläckat ner kläderna. För att unvika detta skruvar jag av locket på förpackningarna, sätter dit plastfolie och snurrar sedan på locket igen. Fukar alltid! /Anonym


Hej!Här kommer ett tips på hur man kan packa till familjen, särskilt om man har som jag har tre flickor som gärna packar ”för mycket”.Jag använder färgglada packpåsar (finns att köpa på Stadium): en till underkläder, en till finkläder, en till fritidskläder (typ. baddräkter och solklänningar). Jag har köpt 4 uppsättningar, så att var och en av oss tjejer får minst 4 packpåsar av samma färg. Flickorna får välja varsin färg

Louise= 4 gröna packpåsar
Pauline=4 röda packpåsar
Josefine=4 blåa packpåsar
Mamma=4 svarta packpåsar

Sedan får flickorna inte packa mer än vad som får plats i de fyra packpåsarna, och vi kan resa på sommarsemester med liten och behändig packning som får plats i handbagaget (max 10 kg). Det blir dessutom massor av plats över för allt det nya som shoppas på resan! (brukar bli en del)
Hälsningar Carina



Mitt bästa "packa-smart"-tips är att noggrant studera väskans innehåll då du kommer tillbaka från resan. Vad har du inte använt alls? Lägg dessa saker på minnet (varför inte fotografera väskans innehåll med mobilen?) så vet du vad du knappast kommer att behöva nästa gång. Väskan blir lättare för varje resa!
/Jenni

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar