2014-03-11

Koftan som aldrig användes

Den här rosa jackan från H&M:s samarbete med Sonia Rykiel hängde i min garderob ett bra tag. Jag älskar färgen och den kombinerade stilen kofta/kavaj. Jag såg framför mig hur jag kunde använda den både sommar och vinter, med jeans och med lite finare alternativ. Blev då så? Inte alls. Koftan? Provad mången gång men aldrig buren.

För hur jag än har vänt och vridit på det så kan jag inte förbise det faktum att jag inte passar i den här modellen. Jag är för kurvig för den här typen av rak jacka. Det blir inte optimalt och då trivs jag heller inte till fullo. För egen del är det viktigt att alltid trivas när jag bär plagg. Det är sällan som jag kompromissar.

Vi kan alla förälska oss i plagg och det kan vara smärtsamt att skänka det vidare men å andra sidan är kläder till för att användas. Hänger det bara som "ett dåligt samvete" i garderoben är det bättre att någon annan har nytta av det. På söndag ska jag visa vem som fick både nytta och nöje med mitt "felköp".

5 kommentarer:

  1. Haha
    Alltså detta är för kul :-)
    Jag har samma kofta/kavaj i min garderob - fortfarande ... och har aldrig använt den.
    Dock är min svart eller marinblå.
    Tack för påminnelsen och dagens skratt!

    SvaraRadera
  2. Snygg kavaj och underbar färg!

    SvaraRadera
  3. Dubbelknäppning är "svårt" vad bör man tänka på om man trots allt vill köpa ett sådant plagg?

    Idag har jag en puderrosa kofta som jag sällan använder annars, p g a färgen inte passar mig så bra.

    SvaraRadera
  4. Finns den i andra färger?

    http://www.frifrakt.nu

    SvaraRadera
  5. Förslag till din blogg: Vi läsare skulle kunna skicka in kläder som är helt nya som vi aldrig använt. Kanske förklara varför och sen kunde du ju analysera figurtyp och stil, och sen kunde någon höra av sig som vill typ köpa plagget för portokostnad eller något. Kunde bli intressant ...

    SvaraRadera