2014-03-09

Din stiliga utmaning v. 11


VECKANS UTMANING:
Bär plagget som du aldrig använder

Den här veckans utmaning kom som ett tips från Pernilla, en av läsarna här på bloggen.

Gör så här:
Bär det där plagget som bara hänger i garderoben och som sällan eller aldrig används. Samma plagg som månad efter månad får hänga kvar i klädkammaren för att det tar emot att slänga eller sortera bort det. Använd det på jobbet, hemma eller på fest.

Tänk på att:
Det antagligen kommer att ta emot när du ska använda det. För ska vi vara helt ärliga så finns det ju en anledning till varför det "skaver" men strunt i det. Låt det vara som det är, förbered dig på att du inte kommer att känna dig perfekt. Utmana dig själv att våga bära plagget och ha en dålig kläddag.

Resultatet:
Den här veckan ska vi reflektera över plaggen i våra skåp. Vi använder en bråkdel och trots detta suckar många av oss att vi aldrig har något att ta på oss. Låt oss nu vända och vrida på ett par stenar i garderoben och se vad som dyker upp. Den här veckan vill jag att vi luftar våra uppfattningar i kommentarsfältet efter hand som de dyker upp.

Några bildbevis är det inte tal, eller vad säger ni?

6 kommentarer:

  1. En riktig utmaning för mig detta..!

    SvaraRadera
  2. I vintras städade jag ut alla sommarkläder och la i resväskor på vinden. Sedan sorterade jag bland det som fans kvar och det resulterade i att jag har inte mycket kläder kvar i garderoben men allt som finns där använder jag. Och eftersom där inte finns så mycket hittar jag alltid något att ha på mig oavsett om det gäller varda eller fest. Mycket skönt.

    SvaraRadera
  3. Bra utmaning! Men, jag tänker modifera den lite. Min utmaning är istället "Använd eller släng/skänk/sälj!"

    SvaraRadera
  4. En riktig utmaning för mig som har mycket kläder men använder en väldigt liten del av det jag har!

    SvaraRadera
  5. Ingen lätt utmaning..men skall absolut provas :)

    Ulrika

    SvaraRadera