2013-09-17

Katarina bättrar på makeupen hos Bobbi Brown

– Katie Holmes?! Är du också här på sminklektion?
Enkelt. Naturligt. Fräscht. Ord som kan användas för att beskriva en stil eller smink. Igår gästade jag och min kund makeupmärket Bobbi Brown. Sedan en månad tillbaka har de sin egen lilla avdelning på Åhléns i Nordstan och vi hade på inbjudan fått varsin kostnadsfri lektion i "måleri-konsten" à la Bobbi.

Det är Bobbi på bilden.
Vi fick lära oss om grunderna (och hemligheterna!) med concealer, foundation och puder. Sedermera fick vi också lära oss att bemästra svart gel-eyeliner. Jag som alltid har varit lite rädd för att måla med pensel men fick bra knep av Ida, vår makeupartist för dagen. Övning ger färdighet så jag lovar att posta en bild den dagen jag får till det med eyelinern.


Jag läste förresten vad Bobbi en gång svarade på frågan om sin stil:

"Jag vill känna mig avslappnad och väl till mods. Min garderob kännetecknas av vita skjortor, cashmeretröjor, bootcutjeans och en snygg kostym. "

Så där har vi det igen – enkelt, naturligt och fräscht!

1 kommentar:

  1. Hej Katharina! Du är inte ensam om eyelinerproblematiken. Tycker tom att penna är svårt. Ser fram emot tips på den fronten! Mvh Maggan

    SvaraRadera