2010-11-03

En heldag på kontoret


Jag sitter på kontoret och tampas med ett utbildningsprogram inför kommande vårtermin. Ni som har följt bloggen har säkert uppmärksammat detta även om jag har vart lite luddig i min beskrivning. Det känns bäst om eleverna får veta om det först...

Många är intresserade av stylistyrket idag och det finns ett par olika vägar att gå. På gymnasial nivå så har det inte funnits renodlade utbildningar inom styling och makeup, däremot har frisörutbildningarna haft ett par avsnitt inom stil.

Att jobba som stylist kräver många gånger att man driver sitt eget företag med delar som bokföring och marknadsföring, något som en del unga tjejer inte tänker på i första hand - de vill ju bara jobba med styling!

Ikväll ska jag på modevisning och imorgon drar jag till London. Ska vara duktig och fotografera för att visa er genom att mobilblogga men det är inte alltid inmatningen av bilderna funkar... Håll tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar