2010-04-29

Nagellack



Väntlistor, rusning och slutförsäljning är inget ovanligt men jag undrar hur ett brun-grått nagellack kan få våra hjärtan att slå extra slag? Med en enkel sökning på Mud och nagellack så får man genast bilder och flera blogginlägg som längtansfullt berättar om måste-ha-lacket!

För fashionistan så är det här gamla nyheter och hon går knappast och köper det nu för hon har det redan. Jag funderar bara hur detta kan bli en trend? Jag vet ju sen innan att vem som helst kan skapa en trend bara det finns människor som är villiga att följa den men ändå?

Jag påtalar ofta vikten av att inte följa trenderna slaviskt utan snarare att plocka bitar som man tilltalas av för att hitta den egna stilen. I det här fallet står jag över och tackar nej till "lerlacket" och håller mig till min favorit sedan gamla tider.

Kände du till trenden och vad tycker du om det brun-grå nagellacket? Är det en favorit redan eller står du också över den här gången - kommentera!

2 kommentarer:

  1. Usch, vad fult! Det ser ju bara lerigt (som namnet antyder) och smutisigt ut! Hur kan någon vilja gå runt med "skitnaglar"? Och vad hände med de fräscha sommriga färger?
    Jag står på din sida och "tackar nej".

    SvaraRadera
  2. Gräsligt, tackar med lätthet nej. Är så gammal att jag fick lära mig att det skall vara fräscha klara kulörer på naglarna, allt annat gör att man ser ofräsch ut....

    SvaraRadera