2010-04-28

Basgarderoben och fyndet!


Min basgarderderob ser lite olika ut beroende på säsong. På vintern är det mest svart och på sommaren är det mest vitt som gäller. Nu när sommaren närmar sig håller jag ögonen öppna för att uppdatera min sommarbas som för närvarande består av vita jeans och vita toppar & linnen.

Regeln är enkel! Unna dig den bästa kvalitet du har råd med när det gäller basplagg och satsa på billigare modeplagg och accessoarer. Själv väljer jag gärna Acne och Filippa K som basmärken - de håller många tvättar vilket är ett av mina krav på ett bra plagg.

Nu har jag hittat ett billigare modeplagg i form av den finstickade kavajen i cerice från HM och deras samarbete med Sonia Rykiel. Prislappen hamnade på 299 kr och jag kommer att känna mig jättefin många sommarkvällar. Jag kommer att spetsa till stilen ytterligare med ett par coola träskor från swedish hasbeens!

Det kan tänkas att kavajen får hänga med in på hösten och vinter men då kommer jag istället att kombinera den med en finstickad svart poloklänning, svarta strumpbyxor och skinnstövlar.. Snacka om ett prisvärt modeplagg!!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vilken inspiration du ger mig i det grå och regniga
    (vår?)vädret! Snyggt och fräscht, detta gillar jag.
    //Sanna B

    SvaraRadera