2010-03-23

Krönikör Althin med skrivkramp

Normalt sätt så flödar orden när jag ska skriva olika notiser, tycker till om diverse kläder eller ge mina svar till läsarna. Det är liksom ingen hejd på de olika vinklingarna och olika förklaringar som jag vill ge. Ibland hinner fingrarna inte med när jag knappar febrilt på tangentbordet. Att dela med sig av stilfunderingar och att förklara enkla figurknep på ett par rader är jätteroligt!

Jag fick en förfrågan om att skriva en krönika härom veckan och igår fick jag en påminnelse att det börjar dra ihop sig, i april är det dags. Det finns säkerligen ett par ramar och gränser jag måste hålla mig inom såsom antalet tecken osv. men i övrigt så är ordet fritt. Jag får skriva om precis vad som helst!

Vad hände? Jo, igår kunde jag inte somna eftersom jag fick mental skrivkramp. Skriva om vad som helst ekade som ett mantra i mitt huvud. Hur ska jag nu vinkla min krönika, det finns ju så mycket att skriva om. Ska jag skriva om kvinnors klädsel i näringslivet eller vinkla det hur man klär sig efter sin ålder. Eller ska jag skriva något roligt om trender? Eller...

1 kommentar:

  1. klädsel för kvinnor i näringslivet, definitivt mycket mycket intressant infallsvinkel. Lycka till!

    SvaraRadera