2010-03-22

Istället för tråkig kostym?


Ny start och lite extra inspiration för den som normalt går i kavaj eller kostym på jobbet. Jag fick nämligen frågan i helgen hur man ska klä sig snyggt och kvinnligt men ändå behålla pondusen på jobbet. Frågeställaren syftade framförallt om man har en utsatt position med många manliga kollegor.

Det här är min tolkning av en klassisk kombination som garanterat sätter stilen utan att minska på pondusen. Bäraren av de här plaggen kan enkelt byta ut toppen mot en mer färgstark variant om det passar. Själv har jag satt färg på väskan för det behövs något som bryter av annars blir det för blekt.

Att välja ett stort och maffigt armband istället för många små är ett enkelt trick som de flesta kan ta till. Fingrar fulla av små söta ringar och annat "tingel tangel" tar bort den power som en äkta affärskvinna behöver. Kläderna har jag i vanlig ordning fönstershoppat på net-a-porter.

1 kommentar:

  1. Ah, vilka härliga tips! På min arbetsplats hänger vi våra ytterplagg tillsammans och jag reflekterade imorse att det verkligen var "7 nyanser av grått!" Det är inte lätt för oss kvinnor att sätta lite färg på tillvaron och samtidigt fortsätta att vara "affärsmässiga". Dina tips är dock jättebra. Tack för det.
    Modesty Blaise

    SvaraRadera