2014-02-23

Din stiliga utmaning v.9


VECKANS UTMANING:
Bära kjol eller klänning minst en gång 

Den här veckan tänkte jag att vi skulle bära kjol eller klänning minst en dag.

Gör så här:
Använd kjol minst en gång den här veckan. Till jobbet, en kväll på stan eller bara hemma. Är du en person som bär kjol ofta gäller din utmaning fler dagar den här veckan. Vill du hellre bära klänning så gör du det.

Tänk på att:
Den här årstiden är perfekt för att matcha kjol och täta strumpbyxor. Känns det klumpigt med vinterstövlarna? Gör dig då omaket att släpa med ett nättare par till jobbet. Funkar det inte praktiskt? Ta med dig ombyte. Den här veckan växlar vi upp och gör det lilla extra för att klara utmaningen.

Resultatet:
Ja, nu vill jag inte att ni "slappar" till det (kan man säga så?!) utan det är upp till bevis. Vi har kört ett par utmaningarna och det är viktigt att vi alla håller ångan uppe. Låt mig såga såhär. Får jag fler än tolv aktiva deltagare kommer jag att visa "dagens kjol" måndag till fredag den här veckan.

Men då vill jag att ni antar utmaningen idag eller senast måndag förmiddag genom att skriva en rad i kommentarsfältet. Vad säger ni? Vilka är med på utmaningen? Får jag några deltagare?

20 kommentarer:

  1. Vi har ettårskalas idag, så jag är med, men lovar bära kjol åtminstone en annan dag också! /Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sagt och gjort! :)

      Radera
    2. En utmaning avklarad. Känns bra att du ger dig på det igen. Skickar du bildbevis senare i veckan? :)

      Radera
  2. Jag är med på att bära kjol eller klänning. En bra utmaning för mig eftersom jag är en riktig byxmänniska i vanliga fall.

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig bild du lagt upp. Jag längtar till vår och sommar. Men skall jag vara ärlig så bär jag nästan aldrig klänning eller kjol, inte ens på sommaren. Men denna vecka skall det bli klänning, äger ingen kjol. Jag hoppas få inspiration att köpa någon kjol till våren. Problemet är att jag är lång och ganska smal och jag saknar midja så kjolarna har en tendens att snurra, och några fina former blir det inte.

    SvaraRadera
  4. Jag har ofta klänning och skulle kunna ha klänning varje dag hela kommande vecka :)

    SvaraRadera
  5. Jeg er med. Trenger et spark bak når det gjelder skjørt (kjol). Bruker uniform på jobb og ellers mye treningstøy, men denne uken skal det bli skjørt og pene støvletter til tannlege og på Ica.
    Hilde

    SvaraRadera
  6. Om veckan börjar idag så är min kjoldag redan klar! Blev en dräkt i Harris-tweed med blus i ett Libertymönster till, täta mörkbruna strumpor med mörkbruna stövlar därtill. Har varit kyrkvärd. Annars är det snabba ombyten till arbetskläder på jobbet och då platsar inte kjol så här års.

    SvaraRadera
  7. Jag är med! Bär gärna klänning (helst) eller kjol. Eftersom jag är sämre på att bära kjol så ser jag detta som en utmaning den här veckan. Skulle gärna vilja ha tips på vad man kan variera med upptill om man inte vill ha "nedstoppat".
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jag är med! Har det relativt ofta ändå men ska steppa upp det denna vecka :-)

    SvaraRadera
  9. jag har varit hemskt dålig med utmaningarna innan (rättare sagt, tänkt vara med på alla, men har inte tagit tag i mig själv..) så NU hoppar jag på detta tåget, jag är med!
    /Julia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart att höra Julia! Ska bli så skoj. Hoppas att du vill sticka in med lite kommentarer och kanske till och med skicka bildbevis senare. Lycka till i veckan!

      Radera
  10. Jag är byxmänniska, nästan alltid jeans. Ngn enstaka gång på sommaren har jag kjol men aldrig till vardags på vintern (sällsynt även när jag är finklädd). Men har idag varit och inhandlat en knälång jeanskjol ( pennkjolsmodell) som jag tänkte prova ihop med täta svarta strumpbyxor. Men vad har man på fötterna till kjol till vardags? Äger tyvärr inga stövlar. Brukar använda ankelboots till jeans, funkar det till kjol? Det ska bli spännande det här.
    /Kattis

    SvaraRadera
  11. Är också en byxmänniska men visst har jag både klänningar och kjolar som väntar på mig. Så jag antar din utmaning :-)

    SvaraRadera
  12. Jag är med och antar veckans utmaning.
    Mvh/ mia

    SvaraRadera
  13. Jag är med! Bär gärna och ofta kjol men är sämre på klänning. Där ska jag utmana mig lite extra:-)

    SvaraRadera
  14. Jag hänger på, rolig. Gillar ffa kjol och hat det till och från. Nagelutamningen tog jag mig an till idag, är lite seg ibland... Men bättre sent än aldrig. Nu har jag fina nyfilade naglar med rosa lack. /Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är rätt – bättre sent än aldrig! Det känns alltid så kul med fina naglar och själv tänker jag alltid "varför gör jag det inte oftare?".

      Radera
  15. Jag är med!! Fick inte in mönsterbilde förra veckan men det kommer en i kväll när jag får hjälp med foto! Klänningen är på idag!

    Kram alla, Anna!

    SvaraRadera