2014-03-24

Från soffpotatis till sportis


Den här blir en lite sportigare vecka på bloggen. Själv har jag upplevt en stor förändring det senaste året. Jag har gått från soffpotatis till att vara ganska sportig och jag gillar det. Det här med träning har blivit kul. Något som jag aldrig trodde att jag skulle säga. Aldrig. Någonsin.

För ett år sedan bestämde jag mig för att börja springa. Jag kände nämligen att småkrämpor började dyka upp och jag var tvungen att göra något åt det. Första rundan blev en "lunkspringa-gå-lunkspringa-runda" och det var med både öronsus och blodmak i munnen som jag genomförde det hela.  Idag har jag, sakta men säkert tagit mig till den nivån att jag har sprungit milen flera gånger och dessutom åkt Tjejvasan. Jag känner mig så stolt!

Tjejvasan.
När jag fick frågan att cykla till Paris till förmån för Barncancerfonden kunde jag bara inte säga nej. I sommar är det dags, då ska jag trampa hela långa vägen från Sverige till Paris. Det kommer att bli 18-20 mils cykling per dag i en veckas tid. Jodå, du läste rätt. Det kommer att bli många timmar i sadeln för min del och jag ligger redan i hårdträning.

Här riggas det för fystester. 
Den här veckan blir det därför lite mer fokus på träning. Så vare sig du "bara" sitter i soffan som jag gjorde förra året, går promenader med hunden och väljer trappor istället för hiss eller är träningsnörd. Den här veckan är för oss alla! Jag skulle verkligen uppskatta om ni alla var med och bidrog i kommentarsfältet vare sig ni deltar i veckans utmaning eller ej.

6 kommentarer:

  1. Vilken resa du har gjort - härligt! Min träning består av promenader med hunden vilket räcker gott och väl för mig ;-)

    SvaraRadera
  2. Tränar rätt mycket och är på jakt efter nya träningskläder så veckans utmaning passar mig så bra:-) Bra kämpat Katarina. Vilken förändring du har gjort.

    SvaraRadera
  3. Superduktigt :) Visst är det roligt att träna ? Man blir både piggare o kroppen mår mycket bättre! Ibland stretar det emot,men när man gjort sin motion så känns det mycket bra sen!
    Vi kämpar vidare :)

    kram ulrika

    SvaraRadera
  4. Wow. Jag är imponerad!

    SvaraRadera
  5. Bra jobbat! När jag springer i skogen är jag mindre noga med vad jag har på mig än på gymmet. Men, det finns gränser. Det måste se ok ut även om jag kan kombinera färger som jag inte skulle göra annars. Träningskläder ska först och främst vara bekväma.

    SvaraRadera
  6. hej katarina!
    veckans utmaning är verkligen en grej för mig också :)
    Håller främst på med löpning och landsvägscykling (+spinning), har hållit på med sporter i olika slag i hela mitt liv (cyklade vätternrunda som 17-åring och har mitt första marathon inplanerat i september, nu när jag är 20)
    när jag tränar så bryr jag mig inte mycket om vad de är jag har förutsatt att det är funktionellt och att jag inte behöver vara rädd om det! jag använder mig ofta av gamla reklam t-shirts men även funktionsplagg. färgerna är svart svart svart eftersom jag trivs bäst i det, men har några färgklickar i form av cykeljacka i rött (+röd hjälm) och en jacka i reflexväst-gul just för att synas bra speciellt under det mörka halvåret!
    /Julia

    SvaraRadera