2014-03-10

FRÅGESTÄLLNING


Varför har du inte burit ditt/dina plagg och varför får det/de fortsatt hänga kvar i garderoben?

A. Stilen passar inte, jag gillar plagget men det är alltid fel tillfälle.
B. Materialet, plagget känns konstigt/olustigt när jag använder det.
C. Passformen är inte den rätta just nu men snart så, ska bara…
D. Priset/märket gör att jag inte vill göra mig av med ett så fint plagg.

Fundera över följande påståenden och kommentera vad som passar mest in på dig med hänsyn till veckans utmaning. Tänk nu på att inget är mer rätt eller fel än något annat. Alla är vi olika. Ser fram emot att läsa era inlägg.

10 kommentarer:

  1. Hej Katarina och kul att du är tillbaka!! Bra utmaning denna vecka. majoriten av mina kläder som blir hängande gör det för att A stilen passar inte. Dock har det blivit mycket bättre senaste åren tack vare bra rådgivning. Tänker mycket innan jag handlar, vad har jag som det här passar till, när ska jag använda det? Sedan finns det några dyra plagg som blivit hängande för att jag har inte hjärta att göra mig av med dem. Några ffa jeans hänger kvar som skulle vara perfekta om 2 kg försvann i midjan :-) Hälsningar Lisa

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag känner igen mig i alternativ A. I garderoben hänger många plagg jag tycker är fina men jag vet inte när och hur de ska används.

    SvaraRadera
  3. Det blev rutiga byxor (inte riktigt "jag") med oversize-top till.

    SvaraRadera
  4. Det är allt för många C. Två barn och tio kg upp och ner gör att det hänger kvar kläder som inte riktigt sitter som de borde. Egentligen borde jag väl plocka bort och bara ha kvar det som passar....

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Tycker oxå det e roligt att du är tillbakas :),
    Jag känner igen mig i de tre första påståenden egentligen,men kanske ändå mest i B och C. Har många plagg som jag har sparat lääänge o tänkt att om jag bara går ner i vikt så...Men skall dock tillägga att jag i höstas tog tag på riktigt med vikten o ha sen det gått ner -11 kg,så snart kan jag börja använda det kläder som jag sparat :) Vilket känns jätte ql! :)

    Kram ulrika

    SvaraRadera
  6. Humm tror a+b+c ,,;), för det måste vara rätt dag, rätt hummör , rätt inte göra ont kläder, för varmt /kallt, faaaast Ofta rätt färg-rosa;) ,,,kjamiis

    SvaraRadera
  7. Mitt huvudsakliga skäl stämmer väl inte på något av alternativen. Har gått ner 15-20 kg de senaste 1,5 åren och mina gamla, för stora kläder hänger fortfarande kvar. Har inte riktigt vågat lita på att jag ska ligga kvar på min nya vikt och därför inte rensat. (Fast kanske kan man kalla det en variant på C men utan "snart så")
    Men det är kanske dags nu. Iaf de allra största plaggen.
    Den uppsättning kläder som är i rätt storlek och som jag använder består av ganska få plagg och där använder jag mesta. Det finns några finare plagg och de använder jag mer sällan men de används. Dock har jag en skjorta i nuvarande storlek som stramar ngt över bysten men som egentligen är jättefin halvöppen med linne under men som jag oftast brukar hoppa över. Den tänkte jag använda denna veckan.

    SvaraRadera
  8. För min del handlar det mest om A i kombination med fel färg. De får hänga kvar tills jag hittar "rätt" version att byta med.Det här är en bra utmaning att faktiskt använda kläderna ändå om de nu ändå ska hänga där i garderoben.

    SvaraRadera
  9. Känslan är för mig otroligt viktig så det blir kanske mest B för mig. Känner jag att materialet inte är skönt, att jeansen sitter lite för hårt i midjan eller att jag inte kan röra mig som jag vill, ja då blir det hängande.

    SvaraRadera