2013-09-11

Experten om inspiration

Topp H&M, cardigan Malene Birger, skärmdump byxa Massimo Dutti och skor Rizzo

I mitt arbete handlar det om att låta sig inspireras. Jag sitter ofta med näsan i modemagasin eller framför datorn och tittar på bilder. När jag fastnar för något tar jag den bilden och låter den leda mig till kläderna. Plaggen behöver inte vara på pricken lika men känslan vill jag att ska komma så nära som möjligt.

Jag tittar på nätbutiker och hemsidor. Jag ställer kvalitet mot prislappar och tvärtom. Vissa plagg är dyra andra billiga. Jag försöker tänka på det som jag har hemma. Har jag kanske redan något liknande i garderoben? Kan jag använda det som jag vill köpa i någon annan klädkombination?

I början kan det vara lite svårt. Har man inte vanan inne kan det vara riktigt tidskrävande att sitta framför datorn och en smula frustrerande. Tänk på att kopiera länkarna till det som du fastnar för. Då har du lättare sedan att gå tillbaka.

Hur gör du när du letar inspiration?

3 kommentarer:

  1. När jag var ung och sydde kläder själv gjorde jag ungefär som du beskriver, fast jag skissade då det inte fanns datorer. Sedan frossade jag i tyger etc,

    SvaraRadera
  2. Du är så duktig, det är ett rent nöje att låta sig inspireras!

    SvaraRadera