2013-05-08

Nej till röda läppar men ja till röda uniformer

Nu händer det spännande saker i flygbranschen när det gäller kläder och stil. När vissa flygbolag kräver att flygvärdinnorna slutar med knallrött läppstift och röda naglar finns det istället de som går "all in" på det röda. Den alltid lika aktuella engelska designern Vivienne Westwood designar de nya uniformerna åt flygbolaget Virgin Atlantic. Miljötänket är stort. Polyestern kommer från återvunna pet-flaskor och alla detaljer i metall kommer från nedsmälta bildelar. Här kan du läsa mer.

Skärmbild från CNN.
Såhär beskrivs den nya uniformen: "a futuristic look, which references her enduring interest in 1940s French couture cutting techniques as well as the Savile Row tailoring heritage." 

Om du fick välja, vilken uniform skulle du helst bära (alla uniformsyrken inkluderade)?

2 kommentarer:

  1. LIte kul med uniformer. Har det inte själv men hade nog helst varit flygvärdinna förr i tiden då när det var mer glammigt. Uniformer kan ju vara lite tråkiga..... Tack för en bra blogg.

    SvaraRadera
  2. Hej! Helt klart flygvärdinneuniformen! Det blev mitt favorityrke i fjärde klass då vår vackra och snälla syfröken slutade hos oss och blev flygvärdinna! Brevväxlade något år med henne och jag var då helt såld på det yrket, tyvärr var jag för kort för att själv förverkliga drömmen! Har dock två underbara och vackra vänninor som är flygvärdinnor och när jag ser dem i deras uniformer blir jag fortfarande lite starstruck! Christina

    SvaraRadera