2010-09-03

Lanvin hjärta H&M


Alla pratar om det nya H&M samarbetet med Lanvin och kollektionen som släpps i november. En läsare av tidningen CHIC kommenterade chefredaktören Charlotta Flinkenbergs blogg och menade att många inte ens vet och känner till Lanvin.

Jag frågar mig om det är så att dessa samarbeten blir för märkvärdiga för vanligt folk. Är det bara för modemedvetna? Hmmm... Jag gillar iallafall att läsa vad Sofia Hedström skriver i sin blogg på SvD.se om att det är marknadsföring som är drivkraften bakom det hela.

Lanvin gör vackra och underbara kreationer med prislappar därefter. Det är ingen nyhet och visst känns det spännande att se vad som komma skall i november. Men nog slår det mig att coola samarbeten och win-win situationer i marknadsföringssammanhang inte alltid funkar för kvinnor i vardagen.
Istället för små skira klänningar och annat "lull-lull" vore det inte kul om H&M gjorde ett samarbete med sina L.O.G.G. plagg och något annat märke med snygga, praktiska och trendiga fritidsplagg? Jag spanar ofta in Henry Cotton´s eller varför inte göra något spännande med Belstaff. Vad tror du?

4 kommentarer:

  1. Jag håller med dig. Dessutom gjorde Lanvin i vintras ett samarbete med ett annat svenskt företag, Acne. Oerhört snyggt och en bra kombination...Jag antar att de vill slå sig in på den svenska marknaden?
    Jag ställer mig dock lite undrande till H&M´s samarbeten som verkar fotlöpa var och varannan månad. Det börjar kännas lite "old".

    SvaraRadera
  2. Hej Jen! Jag tycker att det ska bli spännande att se vad som händer med Esprit framöver. Läste i DI att den globala varumärkeschefen Jörgen Andersson och Jan Nord, creative director tar steget från H&M till Esprit.
    Trevlig helg!!

    SvaraRadera
  3. Jag håller med JenJen, det är nog sags för HM att hitter något nytt. Det var ju kul när toppdesigners första gången dök upp I lågpriskedjan, men nu börjar det bli uttjatat. Hellre Acne än Lavin för att framhäva HMs svenska ursprung om de ska fortsätta!
    Suss

    SvaraRadera
  4. Ja, H&M borde verkligen hitta på något nytt!

    SvaraRadera